16 Mayıs 2020 Cumartesi





Işık Sızdıran Çatlaklara İhtiyacımız Var.

-“Kadınlardan anladığım kadarıyla; iki kadının dedi kodu yapması için birbirini tanıması gerekmiyor, yan yana oturması yeterli.”

Sırf sen üzülmeyesin diye bütün hayallerimi yaktım. Eskiden seninle bir olup; alkolü sigarayı bırakmaya çalışırdık. Şimdi onlarla bir oldum seni bırakmaya çalışıyorum.

“Tıpkı nar gibiyim. Dışım tek parça içim paramparça.”
“Köpek gibi sevenlerin sonu, cami havlusuna işemektir.”
“Değirmen değil ki yüreğimi acıları öğütsün.”

Sorun tüm insanlara ben kötüyüm diyen bir tane insan bulamazsınız. Herkes çevreci, barıştan sevgiden yanadır. Bence savunma kocaman yalandır. Tüm ülkelerde savunma bakanlıkları ve savunma sanayileri vardır.

Bir zamda insanlara gelse de; kendilerini bu kadar ucuza satmasalar. “10 liraya kitap pahalı diye almayıp, 50 liraya fal baktıranların ülkesi. Türkiye.”

(Sevgi Hep Siyah Kaldı Yazar: Defne Duman)

Şimdi Sansür Zamanı

Biliyorum şimdi sansür sözcüğü seni sarsacak. Yoksa benim hayalimde rahat değil misin? Hani seninle her şeyimizi paylaşıp hiçbir şeyimizi saklamayacaktık diyeceksin. Evet, bu doğru, bu söylediklerinin hepsine uymasına uyuyorum ama ama sen hayalimde iken içimde ki çirkin kötü ne varsa kendiliğinden siniyor, onları sana göstermek istemiyorum.

Bu o kadar kendiliğinden gelişen bir süreç ki, öylesine kendi başına bir kutsallık taşıyor ki, bu durumu kırmak sana karşı gelmek gibi olurdu.

Asıl o zaman bir sansür ortaya çıkardı.

Evet, sen beni arındırıyorsun. Yine de rahat bir konuma gelemiyorum. Oradan oraya koşuşturup eriyorum. Sanki bir tür saydamlığa kavuşuyorum, korkuyorum bu o kadar kısa sürecek bitiverecek diye. Ayaklarımın altından toprak kayacakmış gibi oluyorum.

Sen beni çelişkiler yığınının üzerine atıyorsun. Bir odun yığını bu, orada yanıyorum. Orada yakılıyorum. Orada kendimden yakınıyorum. Orada sana yalvarıyorum.

Geleceğinden bana da yer ayır. Geleceğinin beni silmesinden korkuyorum.

(Ayşe Kulin - Boranın Kitabı www.CepSitesi.Net FIRTINALI BİR GECEDE DOĞMUŞUM Siz beni tanımazsınız Uzaktan geliyorum Şiirin satırlarında saklı kimliğim Kavak yellerinde gizlidir..)

Son Noktan Olayım

Büyük beyaz bir kâğıdın tam ortasına simsiyah bir kalemle çizebileceğim en karmaşık ve basit şekli çiziyorum. Senin için bir nokta koyuyorum.

Kâğıt karşımda gözlerinin içine bakıyorum. Göz bebeklerimi deliyor, oradan beynime sıçrayıp bütün zerrelerimi dolduruyor.

Gözlerimin içine bakıyor nokta ve inliyor.

Ya en başa koy beni, başlangıç olayım, yan yana gelip çoğalayım üzerine yazılabilecek her şeyin üzerinden geçeyim, eksileyim, çoğalayayım, ezileyim, büzüleyim, uçayım, konayım, bütün kâinatı kelimelerle doldurup yine seni anlatmak için, yeterli olmayayım. Veya en sona koy beni son noktan olayım.


KIYAMAM

Vay be peşkir desem yüzümü silmeye kıyamam.
Sedir yaygısı desem kolumu dayamaya kıyamam.
Masa örtüsü desem sermeye kıyamam.
Velhasıl şu güzelim el emeğine bakmaya kıyamam.

Ş.GÜÇ 18.8.2014 Ankara

RENKLERİN GÜCÜ

Nedense içimde bir ürperdi var.
Dolun Ay’ın etkisi mi?
Yer çekimi kuvveti mi?
Yoksa renklerin gücü mü?

Ş.GÜÇ Temmuz 2019 Gargara

Şerafettin GÜÇ
Karamanoğulları Tarihi Araştırmacısı Yazar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Üç Önemli Yerden Alınan Toprak Ermenek Selanik Kıbrıs Atatürk'ün Yattığı Yer Türk Ulusu'nun Kalbidir Atatürk için b...